Co oczyszcza organizm?

Czujesz czasem, że twój organizm przestaje współpracować? Jeśli cierpisz na bezsenność lub notoryczną senność, masz bóle głowy, problemy żołądkowe, trudności z koncentracją i pamięcią, zauważasz pogorszenie stanu skóry lub włosów, może to oznaczać, że Twój organizm jest zatruty toksynami albo innymi chemikaliami. A jak wiemy, tych w dzisiejszych czasach nie brakuje w naszym otoczeniu.

Dieta oczyszczająca

Jeśli chcesz oczyścić organizm ze złogów, toksyn i innych szkodliwych substancji, stosuj przez kilka dni post oparty na wodzie i produktach (najlepiej owocach lub warzywach) z pewnego pochodzenia. Poniżej znajdziesz listę produktów, które mają w swoim składzie najbardziej dobroczynne substancje wspomagające oczyszczanie.

Które produkty pomagają oczyścić organizm?

  • Cytryna – zacznij dzień od szklanki ciepłej wody z sokiem wyciśniętym z połówki cytryny, która pomoże twoim jelitom, a także dostarczy witaminę C
  • Grejpfrut – dzięki dużej zawartości wody, działa moczopędnie, a dodatkowo w swoim składzie ma antyseptyczne flawonoidy i terpeny, pomagające oczyszczać organizm
  • Jabłka – dzięki zawartości błonnika, chłoną toksyny jak gąbka!
  • Figa suszona – wspomaga pracę wątroby i obniża zły cholesterol, dodatkowo ma sporo błonnika
  • Awokado – kolejna skarbnica błonnika, witamin oraz minerałów
  • Borówki – mnóstwo antyoksydantów oraz witaminy C
  • Arbuz – niby niepozorny, ale dzięki bardzo dużej zawartości wody, działa moczopędnie, co wspomaga oczyszczanie
  • Owoc granatu – wspaniały antyoksydant!
  • Czosnek – dzięki swojemu działaniu antybakteryjnemu, pomaga usunąć grzyby i bakterie
  • Kapusta – poza tym, że jest niskokaloryczna, zawiera wiele witamin (chociażby K i C), a w swoim składzie ma wiele drogocennych antyoksydantów
  • Kalafior – kolejne wspaniałe źródło błonnika i witamin
  • Pietruszka – to nie tylko witaminy, ale też kwas foliowy oraz chlorofil, który pomaga usuwać stany zapalne, przywraca równowagę kwasowo-zasadową, chroni przed stresem oksydacyjnym, poprawia trawienie, a także wpływa na piękny wygląd naszej skóry!
  • Buraki czerwone – zawierają antyoksydanty, a także błonnik i potas!
  • Koper włoski lub inaczej fenkuł – warzywo niskokaloryczne, jednak bogate w potas, wapń, magnez, kwas askorbinowy i błonnik
  • Migdały – to źródło zdrowego tłuszczu, a także błonnika oraz witaminy E
  • Imbir – działa przeciwzapalnie oraz oczyszczająco, ma sporo potasu, magnezu i wapnia
  • Zielona herbata – pij ją zamiast czarnej, nie słodź, a będzie skarbnicą samego dobra – chociażby przeciwutleniaczy, a także witamin A, B, C, E, K oraz żelaza, fluoru, cynku, potasu czy wapnia
  • Siemię lniane – pęcznieje w żołądku, przez co daje uczucie sytości, poza tym jest doskonałym źródłem błonnika i kwasów Omega-3
  • Napary ze skrzypu polnego – poza tym, że działa moczopędnie, to dodatkowo daje ogólny efekt odtrucia
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x