Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/sklepz11/domains/epytania.pl/public_html/wp-content/themes/blogging/options/php-po/php-po.php on line 373
Jakie witaminy ma jajko? - epytania.pl Jakie witaminy ma jajko? - epytania.pl

Jakie witaminy ma jajko?

Wokół jedzenia jaj narosło wiele legend i mitów. Niektóre są nieprawdziwe, inne niosą w sobie spora dawkę faktów naukowych. Nie każdy przepada za jajkami, jednak są one obecne niemal wszędzie. Jedzone nie tylko w formie ugotowanej, ale również dodawane do ciast na pierogi, domowe kluski, a także do pieczenia. Każda gospodyni domowa wie, że bez jajek prawdziwe gotowanie nie istnieje.

Jajko wartości odżywcze

Wiele osób słyszało zapewne, że jaja, a zwłaszcza żółtko są źródłem składników, które podwyższają poziom złego cholesterolu we krwi. Owszem, jest w tym nieco prawdy. Jednak, aby poprzez jedzenie jaj nabawić się problemów z wysokim cholesterolem należałoby ich jeść ogromną ilość, przynajmniej kilka dziennie. Prawda jest jednak taka, że zjedzenie kilka jajek tygodniowo (pod postacią gotowanych, dodawanych do sałatek, omletu lub jajecznicy) z pewnością nam nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie – świetnie wpłynie na nasze zdrowie!

Jakie witaminy zawiera jajko

Jajka bowiem są bogate przede wszystkim w białko niezbędne dla naszego organizmu, a zwłaszcza dla mięśni. Wspomniane wyżej owiane w historie o złym cholesterolu żółtko jajek to tak naprawdę źródło witamin D, A, E, B, B1 i K, które mają istotny wpływ na nasze kości, krew, a zwłaszcza na wzrok. Dodatkowo kwasy tłuszczowe Omega 3 przeciwdziałają stanom zapalnym i zakrzepicy. Jajko nie tylko wspiera układ odpornościowy, ale pomaga opóźnić procesy starzenia organizmu.

Dodatkowo takie małe jajko kurze zawiera w sobie ogromną ilość ważnych dla nas pierwiastków jak: fosfor, magnez, żelazo, jod, miedź, cynk, mangan, wapń, potas. Jeśli nie przepadamy za smakiem lub zapachem jajek, możemy je dodawać w kawałeczkach do sałatek, do naleśników, domowych ciast, robić jajecznicę z dodatkiem innych składników np.: pomidora, szczypiorku itp. Nie rezygnujmy z nich całkowicie, gdyż są pełnowartościowym produktem i systematyczne jedzenie jajek z pewnością dostarczy nam wielu pozytywnych składników. Jajko kurze to źródło zdrowia, energii, młodości i siły.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

0
Would love your thoughts, please comment.x