Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/sklepz11/domains/epytania.pl/public_html/wp-content/themes/blogging/options/php-po/php-po.php on line 373
Co warto jeść, aby schudnąć? - epytania.pl Co warto jeść, aby schudnąć? - epytania.pl

Co warto jeść, aby schudnąć?

Nadmiar zbędnych kilogramów sprawia, że czujemy się mało atrakcyjni i ociężali. Jest przyczyną złego samopoczucia i przyczynia się do rozwoju różnych chorób. Coraz więcej osób w celu szybkiej utraty wagi stosuje drastyczne diety, które wyrządzają zazwyczaj więcej szkody niż pożytku w organizmie.

Co jeść żeby schudnąć

Pamiętajmy, aby proces spalania tłuszczu był odpowiednio zaplanowany i rozłożony w czasie. Nie dajmy się zwieść dietą cud, które obiecują, że schudniemy 10 kg w ciągu kilku dni. Drastyczna zmiana nawyków żywieniowych może spowodować negatywne zmiany w naszym organizmie.

Co więc zrobić, aby zdrowo schudnąć? Przede wszystkim ważne jest określenie ile kilogramów chcemy zrzucić, następnie dobranie odpowiedniej diety. Warto w tej kwestii skonsultować się również z dietetykiem. Dobierajmy pokarmy tak, aby były one zróżnicowane.

utrata-wagi

Jak jeść żeby schudnąć

Ustalając codzienny jadłospis powinniśmy wybierać produkty nisko kaloryczne, zawierające składniki mineralne i witaminy, unikajmy produktów typu „fast food”, które nie zawierają składników odżywczych, a jedynie powodują gromadzenie się tkanki tłuszczowej. Również należy ograniczyć spożycie cukrów, szczególnie tych przetworzonych. Składniki odżywcze zawarte w pokarmach możemy podzielić następująco: woda, witaminy, składniki mineralne, białka, węglowodany, tłuszcze i błonnik.

Węglowodany

Węglowodany to ważna grupa składników odżywczych, dostarczają one organizmowi energię, jednak powinniśmy je jadać w rozsądnych ilościach i najlepiej o wczesnej porze, ponieważ w ciągu dnia w wyniku wykonywania codziennych czynności, możemy je częściowo spalić. Pamiętajmy, aby nie jeść słodyczy na noc. Jedzmy częściej owoce i warzywa zawierają one węglowodany pochodzenia naturalnego, które dostarczają nam energii, ale nie spowodują, że utyjemy. Możemy je spożywać w nieograniczonych ilościach. Węglowodany znajdziemy w:

  • ciemnym pieczywie
  • kaszach
  • ryżu
  • ziemniakach
  • kukurydzy
  • płatkach zbożowych
  • owocach
  • warzywach
  • słodyczach

Na następnej stronie ciąg dalszy artykułu co jeść aby schudnąć oraz zasady zdrowego odżywiania:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

0
Would love your thoughts, please comment.x